onsdag 18 mars 2009

suit up!

IDag var det gruppredovisning i skolan. Vi var de enda som hade teater. Weee. Pluspoäng till oss.
Eftersom jag inte kan koncentrera mig så länge som varje redovisning var så var jag tvungen att ägna mig åt något annat. Jag finner mig sitta och försöka finna likheter inom varje SA (studentarbetslag, världens töntigaste benämning). Hela klassen är egentligen väldigt homogen, men så upptäcker jag att det finns en liten grupp som är typ den ambitiösa, där alla är sådär pålästa och slänger sig med termer. Så finns det en grupp som är töntiga. En riktig töntgrupp. Så finns det en grupp som jag inte vetom det verkligen är en grupp eller om det kanske bara är två människor, de är hur som haver den disträa konstellationen. Så kommer turen då till min grupp. Vi är lagom. Lite coola, innovativa, vågade, verbala och helt enkelt väldigt bra. Då kommer den egentliga frågan: formar man gruppen utifrån hur man är eller formas man av gruppen? Jag kan svara på den frågan i en uppsats utifrån massa dryg kurslitteratur, det tänker jag inte göra. Grupperna blev vi indelade i genom slump, läraren räknade 1, 2, 3, 4, 5. (Det gör att det finns en grupp till, de kommer jag inte ens ihåg). Det gör att vi inte kunde välja folk efter något vi själva tyckte var bra. Trots det har de som är med i en grupp blivit väldigt lika varandra. I minegengrupp skiljer det sig lite, men vi harväl i stort sett samma syn på saker och ting. Jag gillar stora delar av min grupp. I och med min tes kan jag hellerinte skriva något negativt om min lilla grupp, då skriver jag ju samtidigt negtiva saker om mig själv. Å det håller ju inte. Det kan andra människor som jag inte bryr mig om ägna sig åt. Jag är som Barney. Awesome.

Andra viktiga slutsatser jag har kommit till idag:
Tori Amos är faktiskt inte så bra. Hon är ok. Inte mer än så.
Det är inte ok att visa magen när man gruppredovisar.
Idag är det sol, snart kan jag äta glass ute utan att folk kollar snett på mig.
Drömmar á la Kafka suger.


Å förresten ska jag försöka börja en ny era med rubrikerna till inläggen. De kommer antingen från enbok, en film eller en tv-serie. Givetvis ska de ha något med inlägget att göra. Hittills publicerade:

Dessutom regnar det i uppåt värre= Trollkarlens slott.Boken kusin Sofia läste för migoch fick mig att älska. Boken är mycket bättre än filmen (Det förtrollade slottet)

Vi har planer= Resan till Melonia.

Varför är det så ont om Q= fantastisk bok.

Kommer man på varifrån rubriken kommer får man gärna skriva det :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur kan man i detta fantasiska, utbroderade inlägg om påfundet studentarbetslag bara ignorera det bästa av alla. den lilla grupp av lycka och inavel som aldrig kommer igen? jag är besviken på dig caroline. besviken.

Anonym sa...

himym!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!