måndag 9 mars 2009

nog av övergrepp

Idag var det dags för ultraljud. Inte för att jag har någon bebis i magen utan för hjärtats skull. Det positiva var att hjärtat mår fint. Det negativa var att jag än en gång var tvungen att flasha tuttarna för en okänd. Alltså, jag har issues med mina tuttar jämt. När jag har kläder och när jag inte har kläder. Men, i vanliga fall befinner jag mig hemma, med T elelr i simhallen där det bara finns massa gamla tjocka tanter i duschrummet. De har gigantiska hängtuttar, så det är ok. Men idag var jag då tvungen att klä av mig för en man! Det är inte shysst. Varför kan man inte få nån snäll kvinna i 55årsåldern som inser att man kanske inte är så jävla glad åt tanken på att strutta runt halvnaken å få massa gele inkletat på sig. Näe då. Här skulle det var effektivt.
Så här gick det till:

- Jag blir uppropad
- Skaka hand
- invisad i första rummet till vänster med en liten grymtning och handviftning
- Då skulle vi kolla lite på hjärtat då. Om du tar av dig på överkroppen å lägger dig på britsen där. Viftar lite igen.
(Britsen! DEt ordet borde avskaffas i alla sammanhang. Inget är så obehagligt som att lägga sig på en brits!)
- lägg dig lite högre upp, å på sida
- jag hasar upp är extremt medveten om att jag är halvnaken och exponerad för en man jag inte ens vet vad han heter.
- han kleter gele och börjar ultraljuda. Han är inte ett dugg intresserad av att tala om för mig vad som händer. Efter en stund måste jag lägga mig längre ut, för då ska karljäveln in under hängtutte och mosa mina revben.
- Efter att halegat på rygg säger han "då var det klart. Ditt hjärta är hur normalt om helst"
NÄr jag reser mig upp upplyser han om att det finns papper så att jag kan torka av mig slemmet.
Sedan, medan jag står där och torkar säger han bara att han skickar resultatet till min läkare på vcn SEDAN GÅR HAN HELT SONIKA UT. Inget hej då, inget sånt. BAra går.
JAg klädde mig så fort som möjligt och slank ut jag med. Fy farao. Jag ska aldrig aldrig aldrig mer söka läkare för mitt hjärta. Inte förrän jag har fött 13 ungar och har anledning att ha fula tuttar.

Sofie vill ha med mig på semester. Jag tycker det är fantastiskt. Men jag vet inte om jag verkligen borde.

Ikväll kommer Mia. Vi ska tvätthänga ihop, sedan ska hon sova över! Jag har plockat undan för hennes skull.

I förra inlägget råkade jag särskriva ett ord. Jag vet att det inte skulle det. Vet du?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vilken bedrövlig typ!! Som om du var ett löpande band! Respektlöst, skulle jag vilja kalla det!
L

Jessica sa...

usch, du skulle frågat vad han hette, sådär borde man inte få bemöta folk.
Å förresten jag vet inte vilket ord....

Kram

Jessica sa...

du har fått en utmärkelse i min blogg, kom och hämta!

Sofie sa...

Såååååklart att du borde!! Jag har storslagna planer för oss! Den 21/3 kan vi resa för 3995:- och väntar man några dagar till så blir det säkert ännu billigare. FETT värt! Så kan man komma hem igen när det är vår ute.

Sofie sa...

PS: Jag har juh dessutom köpt en ny bikini! (Som du hånade mig för att jag köpte mitt i vintern..)