tisdag 31 mars 2009

kladdig vinter

Idag kära vänner är det sommar. Klockan är nu 19.01 och det är 9.8 grader varmt på verandan. Tidigare dammade vi av grillen och det föll på min lott att diska gallret. Jag har diskat grillgaller förr, så jag tyckte det var helt ok. Men om man lämnar ett grillgaller ute hela vintern blir det obeskrivligt smutsigt. Var kommer all smuts ifrån? Grillen har för tusan stått under tak! Men, efter tre svintotussar och en förstörd squaschbright (heter det så?) var det grillbart. Och ja, vi grillade kyckling. Färsk sådan, köpt idag. Utan glasbitar. Jag tror inte på glas, sånt ska man inte äta och ska jag köpa det ska det vara helt, inte i bitform i min mat. Däremot skulle jag gärna vilja ha glass. Jag gillar glass.

Idag träffade jag Jenny och hon gav mig en hel pärm med utskrivet material man måste läsa i min förbannade kurs. Jag var på vfu idag. Barnen var ok. Jag tycker det är lite jobbigt att åka till vfun, men när jag väl är där gillar jag det. Idag hade de engelskaavslutning och teater för grannklassen. Och teatern till ära hade de innan tillverkat jell-o i fyra olika smaker, det luktade sötsliskig likör i varenda klassrum efteråt. Men några av barnen åt och åt. Jag smakade inte. Där går liksom gränsen även för mig.
Barnen var lika glada som alla andra över att det var sol och varmt idag. Utevistelsen blev ett långt tjat och argumenterande om att man måste ha jacka, det är inte särskilt varmt och blablabla....

1 kommentar:

Anonym sa...

Scotch Brite. Man vet inte riktigt varför. Ibland är det så.
L