söndag 22 mars 2009

Sisters of Mercy

igår var vi och såg Sisters of Mercy. Det lämnade en del övrigt att önska, som att sångaren stod och smög längst bak på scen, inte sa någonting mellan låtarna och att hans röst bara var ett muller. Men förutom det var det en bra konsert. Jag är glad att jag har sett dom. Jag har aldrig varit ett jättefan av dom, men de är bra, och de körde de låtarna jag kan och så klart några till. Det var lite töntigt att gå av scen två gånger, känns liksom onödigt, men det är inteså viktigt.

På vägen till bilen skojade vi sedan om att Strage (recencent på dn) skulle recencera den och som vanligt såga den vid fotknölarna. Och vad finner jag på dn.se? Jo, Strages sågande recension. Problemet med Strage är att han inte gillar musik. Han hatar musik. Kanske har han blivit utsatt för något musiktrauma som barn,eller så ville han badly bli musiker men slog aldrig igenom och hämnas nu på resten av musikvärlden och dessfans genom att hata. Kan han inte bara inse att man inte måste dissa allt? Det är okej att vara kritiker men att ge positiv kritik. Här är min kommentar till Strage, som person: Han suger.

3 kommentarer:

Trollet sa...

indeedy, Strage har en flisig pinne i röven. Nej, han ska sitta i ett mörkt hörn och skriva bittra insändare till lokaltidningar, det är det enda, om nu något, han duger till

Anonym sa...

Härlig recension på Strage! Han borde hålla sig till att recensera Moz, den asexuella mannen som bor med sin mor.

Mvh: En som var där!

Mattias sa...

Men Strage sammanfattade ju spelningen perfekt, tyvärr. SOM har aldrig varit ett liveband och nu när han enbart turnerar för pengarna har det inte blivit bättre. Jag ångrar inte som Strage att jag gick på det för att SOM är alltid SOM men det var tyvärr lika dåligt som jag hade förväntat mig.