måndag 2 mars 2009

sofies present

Först var där bara kaos. Det har jag ingen bild på. Man kan sammanfatta det med att det bara var ett tomt skåp i furu. Insidan målade jag röd, som väggarna i barnrummet och utsidan svart. Jag gillar svart. Material kommer från Panduro, Skala Minimal och mina egna gömmor.



Sedan kom Sofies hörnskrivbord, den lilla, blå soffan som jag har sovit i så många gånger och tavlan med dubbel mening.



Sedan drog jag in hennes tidigare fascination för usa, cd-skivorna hon klädde in taket med, ett snapsglas fyllt av glitter och röda stjärnor samt en bokhylla. I bokhyllan finns böcker, bakelser och alkolhol. Sofie nyttjar alla dessa saker. Och gillar det.



Till slut är det klart, discokulor i taket, en dator och sminksaker på skrivbordet och en tekopp på golvet. Äntligen dricker hon te. I soffan ligger en stickning och fina kuddar. En kvinnosymbol hänger på soffan och den gula klumpen nedanför symboliserar Birdie, kycklingen i usa. Väggarna har fått talande affischer från Hultsfred och Roskilde, två av Sofie välbesökta festivaler. Det enda som egentligen inte har med Sofie att göra är de röda stövlarna. Men de är sjukt snygga.

4 kommentarer:

Jessica sa...

WOW, vad fiint!!!!!

Anonym sa...

Å vad fint det blev!!
L

Anonym sa...

haha.. ååååh va söt du är min älskade Caroline! bästa presenten! :) Det är fint att du outar mitt liv här på bloggen åxå! ;)

PUSS!!

Unknown sa...

Blev lite sugen att läsa hur man får plats på 38 kvm.
Denna lilla bild beskriver ju allt, hur söt som helst! Jag som tycker som små söta saker...