lördag 14 november 2009

husmorsbestyr

Lyan är städad, andra plåtens kakor står i ugnen, handlingen är i stort sett klar, ljusen är bytta, sängen är bäddad, avloppen är tömda och alla naglar är nerklippta igen. Bara gogol i högtalarna som vittnar om att det bor en människa under 70 här. Och kängorna i hallen som jag inte kommit på var jag ska ställa än.

I två dagar har jag har mottagning här, i förrgår var först Lina här, vi pysslade julkort och hade jättemysigt. Efter henne kom ju Hilda, som jag skrev om. Hon sov kvar. Igår kom Kotten och hämtade kastruller och åt middag. Vi tittade på Dogma (bra klipp) och jag kunde svänga mig med Kevin Smith-fakta. När han hade gått hem donerade grannen en schysst hylla till mig och kom över med den och en kanna te.
Nu ska jag försöka få tag på min händige globetrotter till pappa så att han kan mecka upp hyllan innan det blir galej imorrn. Det kommer ifs se rätt kul med en tom hylla mitt på väggen, men då kommer ju folk ha något att prata om iaf :P

3 kommentarer:

Unknown sa...

Kanske får du nåt att ställa i hyllan.....

C sa...

Kanske det! Då är det ju väldigt bra att jag har en tom hylla, redo att bli fylld med saker :)

Anonym sa...

sedan kom lina igen....