lördag 7 november 2009

prassel

Igår var det ljuvliga fredag igen. Det innebar tidig uppgång, skola- ett riktigt givande pass faktiskt- och sedan hemgång. Jag handlade present till minimannen också. Hemma kunde jag inte slänga mig i soffan, den var full med tvätt. Jag somnade på sängen vid fem istället. Tre timmar senare vaknade jag och så småningom blev jag så pigg så att jag kunde både ta hand om tvätten, laga middag och slå in paket. Jag planerade att ha en myskväll med Indiana Jones och glass. Glass blev det, sen ringde det och så pratade jag i telefon istället. Indy får återkomma.
Idag har jag pysslat lite mer på julkorten och snart är det dags att packa ihop mig och ge mig ut det förbannade regnet. Fast det kanske inte regnar nu? Men det ser ut som att det skulle kunna göra det.
I eftermiddag och kväll, natt och imorrn blir det familjeliv för hela slanten. Jag hoppas på låg ångestnivå.

Inga kommentarer: