lördag 28 november 2009

på jakt

Jag har kommit till insikten att jag måste skaffa mig en ny plånbok. Min har hängt med sen -94, var i min systers vård under ett par år, men nu har jag haft den i åtskilliga år. Ingen annan plånka har visat sig vara lika bra när jag har provat den. Antingen har de inget myntfack, eller så är det fel material, med kedja, kardborre, knappar, för få fack, för vuxen... Det finns så många plånkor som är helt fel för mig. men jag måste verklgien ha en ny.
Jag vill ha en klassisk modell, alltså en som är uppbyggd på samma vis som min. Den ska vara i tyg och absolut ha ett myntfack! Man skulle kunna säga att jag vill ha en liksadan som den jag har, men en ny. fast det stämmer inte riktigt, den måste inte vara bajsfärgad på insidan och den måste inte ha samma amerikanska-södern-tryck på utsidan. När det kommer till kritan är jag mycket mer kräsen när det kommer till material och funktioner än färg. Så jag ber er nu, den bästa av läsekretsar, att hålla ögonen öppna och höra av er om ni hittar en för mig passande plånbok någonstans.

2 kommentarer:

ÅL sa...

Svååårt problem... har själv hållit på med samma projekt i ca 2 år nu och har ännu inte hittat nån som håller måttet. Det är bara att leta vidare.

C sa...

Ja..suck. Tänk vad mycket enklare det skulle vara om de bara kunde tillverka plånkor som håller...