måndag 16 november 2009

ensam hemma

Inget går upp mot att hasa runt hemma i sina långkalsonger, tofflor, slötofs och elementen på max. Mitt sällskap är en kopp te, en kaka, loka och en doft av tigerbalsam. En ny period av våldsamma axelsmärtor har börjat och tigerbalsamet är min bästa vän. Även underarmarna blev behandlade, alltid lika skönt.
Idag kom klänningen som jag kände att jag var tvungen att köpa. Lite besviken blev jag dock. Jag ville ha den utan axelband, för att slippa hela balettdansös-känslan, men det tyckte inte klänningen. Så jag vet inte hur jag ska göra. Jag kanske ska lägga upp en bild här i bloggen så att ni kan få vara med å rösta...
Jag har varit väldigt duktig och gjort ett geometrihäfte till barnen. Imorrn ska de få jobba med det. Fast jag vet inte riktigt om de ska få göra gubben först, och sedan häftet, eller tvärtom. De ska dessutom få hitta olika saker i klassrummet som är cirklar, kvadrater, rektanglar och trianglar.
Fuck resten av de geometriska figurerna liksom.

2 kommentarer:

Å sa...

skit i rektanglarna, låt barnen leta drakar i stället...

å tack för igår! (har du problem att bli av med kakorna, ring mej!)
kram!

Caroline sa...

Tack själv! Det var toppen att ni kom och jag gillade både glasn och örhängena jättemycket :)

tyvärr måste jag ju följa den där satans läroplanen, där står det inget alls om drakar :(
När jag kommer till makten ska jag skriva in det.
Kram!