söndag 15 november 2009

tillsammans blir det bra

Nu har jag haft kalas. Det var trevligt. Fast jag blir så stressad så jag knappt kommer ihåg själva händelsen. Jag sitter här nu med russinfingrar och en brutal huvudvärk. När min rygg och mina ben/fötter börjar fungera igen ska jag gå ut och ta en ipren. Tills dess sitter jag här.
Det är skönt med kalas som inte behöver bli så vansinnigt högtidliga. Jag menar, högtidlighet kräver så himla mycket och jag pallar inte mer än såhär. Och på fyra timmar hann jag tillslut få i mig min mat, dricka en halv kopp ljummet te och dricka ett glas loka.
Pastasalladen kommer räcka förevigt och jag vet inte riktigt hur alla kakor ska gå åt? Hade jag haft plats i frysen hade jag ju kunnat frysa in dom....
I veckan blir det sängköp och så ska jag dricka ur mina nya asschyssta järnåldersglas, så de känner sig välkomna. Jag är lite orolig för orchiden, jag bukar vara väldgt bra på att ta död på sånna, men jag ska verkligen försöka hålla den vid liv.

Tack alla som var med och deltog i mitt kalas :)

Snart ska jag nog kolla på film. Typ ghost world, så behöver jag inte anstränga mig för att hänga med, den kan jag ju...

4 kommentarer:

V sa...

Det glädjer mig att höra att du hade ett fint kalas trots stress:)
Det förtjänar du!

Kramar!

Anonym sa...

vasd schysst att det blev bra!! o vad kul med en ny säng även om det blir en annan möblering igen... =)

jag skulle gärna äta kakor med dig men icke vegan är nog inte min grej. var andreas till lags igår och åt vegetarska grytbitar i gräddsås med kantareller hos hans pappa igår och det får jag bittert betala för idag (första mjölkeen på ett år...) och är hemma från skolan, så de slipper.... min... odör skulel man säga, hahaa. kram

C sa...

haha, illa. Grejen är att det är bättre att baka på smör och ägg än vegansmör och oägg. Mjölk har jag inte i något. Det kändes onödigt.
Men du vet att man kan få tabletter va? Som man kan äta innan man ska äta laktos, så går det bra...
Kram!

Jessica sa...

hmm asså lite kakor kan vi ta hand om :)