söndag 22 november 2009

flexibilitet

När man har fest måste man vara medveten om att det inte alltid blir som man tänkt sig och att man troligtvis kommer behöva sanera sin lägenhet dagen efter. Om man inte kan acceptera dessa två sanningar bör man inte ha fest. Jag insåg precis nu att vinet som jag köpte till mig igår är borta. Inte uppdrucket utan medtaget med flaska och allt härifrån. Någon har stulit min vinare. Märkligt? Varför gör man en sån sak? Det var visserligen inte ett superdyrt vin, men jag räknade ju med att jag skulle kunna dricka det en annan dag. Lömskt.
Jag har tillbringat mycket tid med att gnugga färg från väggarna i köket idag. Det är också märkligt hur folk inte kan bete sig på fester. Bara för att de har en viss syn på hur saker och ting kan vara betyder ju inte det att man kan ta det hem till någon annan. Om jag säger att det är ok att man målar drakar på väggarna betyder ju inte det att man gå fullständigt utanför lådan och måla vad som helst, eller skriva. Så nu måste jag köpa färg (för jag har ju himla mycket pengar) och måla över det. Och naturligtvis är inte väggarna i mitt kök helvita så för att få samma färg överallt måste jag måla om hela köket. Vilket meck. Och jag som troligen ska flytta om några månader. Och dessutom ska det stambytas, så målningen kommer vara till ingen nytta alls. Men jag vill verkligen inte ha det som det ser ut nu.
Jag har fått bort rätt mycket av färgen, men man ser ju vad som är målat/skrivet så egentligen spelar det ingen roll. Det är kanske bara lite lättare att måla över som det är nu.

Förutom de här små missödena var det en mycket trevlig tillställning. Vid midnatt for en del av sällskapet in till stan och gick på Rocks och fuldansade till tre. Sen bar det hemåt till väntande säng.

Idag blev det kusinfika och mjukisbyxhasande hemma. Jag borde ha diskat, men det har jag verkligen inte gjort. Jag dricker cola ur min hjärtmugg och tycker att det går bra.
Imorrn ska vi ut på sängköparäventyr. Hejdå skål-sängen, hej ny rak och stabil säng!

Inga kommentarer: