torsdag 5 november 2009

jag och Tony

Inatt var jag tydligen gift med Tony Soprano, från Sopranos, tv-serien ni vet. Han var jagad av polisen och jag skulle hjälpa honom att fly. I mitt hus. I drömmar är det tydligen så att hus representerar jaget. I så fall är jag ett stort (mellan 3 och 10 våningar) trähus, som ser ut lite som en stor amerikansk lada. Jag har hur många små hemliga gångar och luriga utrymmen som helst. Jag har också ganska många möbler i mig (vet inte vad det ska betyda) och alla trappor saknar räcken.
Till slut hade vi genom hemliga gångar, som inte var så hemliga eftersom vi hade poliserna efter oss hela tiden, kommit från källaren till vinden. Där smet vi ut genom en taklucka och kom ut på en båt som låg vintertäckt däruppe. På taket. Tony åkte fast och jag hoppade alla våningar ner på en diskbänk som låg i gräset. Utan några brutna ben sprang jag sedan hem till min kompis. Vid det laget var jag efterlyst i hela stan. Min kompis var frisör och skulle lite snabbt blondera mig, men eftersom jag inte kunde sitta uppe i salongen fick hon springa ner i källaren. Där var jag också tvungen att ta av mig mina kläder som alla var märkta med mitt namn, även gummistövlarna, och byta till hennes omörkta kläder.
Sen stormade polisen in och jag fick gömma mig bakom några rosa plyschfåtöljer. Jag hittades tyvärr och skulle just (i källaren) bli dömd till en evighet i fängelse då jag kom på att det var en dröm. Sedan vaknade jag.

Men, saken var ju det här med husen. Jag är ofta i det där flexibla trähuset med varierande våningsplan och fullt med små hemliga utrymmen. Vad betyder det då?

1 kommentar:

Barney sa...

Det är helt enkelt två sidor av dig som slåss, på ena sidan har vi dygden/moralen/logiken det är representerat av snuten. Sedan har vi den vilda, känslomässiga och impulsiva som du upplevde. Det hela handlar kanske om att du håller på att försöka få ordning på ditt liv och det gillas inte av den sidan som du har låtit styra dig ett tag. Testa att anmäl dig själv i nästa dröm och se vad som sker