onsdag 11 november 2009

Dolph gör entré

Jag satt alldeles precis och läste tidningen och åt frukost. I kulturdelen avslöjades vilka som skulle vara programledare för melodifestivalen (nästa år?). Dolph Lundgren var en dem. Om någon skulle be mig att beskriva honom skulle jag antagligen säga att han är en machotyp..skådespelare..svensk.. sen skulle jag inte komma på mer. Jag insåg efter lite snabbt googlande att jag aldrig någonsin har sett en enda film där han medverkar, som han regisserat eller på annat sett medverkat i eller till. Jag kunde inte heller komma på en enda film som jag visste att han var med i. Jag visste inte hur han såg ut, om han ens är aktiv längre, eller om han är en kvarleva från svunna tider. Jag visste inte ens om han brukade vara hjälten eller antihjälten.
Nu är jag inte mycket mer upplyst, och inte kommer jag titta på melodifestivalen heller. Men, jag vet nu att han är född 1957 i spånga församling. Han verkar medverka i actionfilmen (grundat på titlarna på filmerna) och han verkar ofta få gestalta karaktärer från öststaterna. Han är lång och blond och lite rynkig. Jag förstår varför jag inte visste vem han var. Han intresserar mig inte alls :P

Inga kommentarer: