torsdag 8 oktober 2009

inkludering schminkludering

-men är du kär?
-jag vet inte
-eller du kanske bara är nyfiken och besatt?
-haha ja, kanske
-det är också en väldigt bra känsla.
-ja.
-jag var ju det, när ******
-ja just det. hur går det med det egentligen?
-äh, han är ju trög
-varför är dom det?
-jag vet inte. Det var som när du skulle lyckas få ner **** i sängen, man verkar ju verkligen behöva trycka upp dom mot väggen å säga "Ska vi knulla".
-haha verkligen.
-så jävla jobbigt.


Idag hörde jag (bara flyktigt relaterat till ovanstående samtal) en mycket rolig historia. Den var inte bara rolig utan även lite otippad och galen.
Idag lackade jag även på läraren och till slut sa jag att tom en eremit är inkluderad, i skogen. Jag hatar den här jävla inkluderingshysterin. Den är en jävla loop. Om en person är exkluderad ur en verksamhet så finns det ju alltid något annat den är inkluderad i. Sitter du i fängelse? exkluderad ur det vanliga samhället, men inkluderad i fängelsesfären. Går du i särskolan? exkluderad ur den vanliga skolan, men inkluderad i särskolan. Gothare? exkluderad ur stureplanssvängen, men inkluderad i gothvärlden. Alltid är man inkluderad nån jävla stans. Sluta tjata så förbannat!

1 kommentar:

L sa...

Det kommer i- jag tror det var - Uppdrag granskning, ett inslag om inkludering. En inkluderad särskoleelev. I en bekant skola. Men jag tror som du, att de andra särskoleeleverna, som går i särskolan, känner sig rätt inkluderade också!