fredag 16 oktober 2009

i natten

Dia Psalma var bra, men det var oerhört tunt med folk. Efteråt blev Lina hämtad och jag skulle gå till slussens t-bana. Jag gick till globen istället. När jag väl hade börjat gå kunde jag inte sluta. det var skönt att få gå av sig, jag hade ju dessutom på mig riktigt med kläder. Linne, t-shirt, munkjacka, förvinterjacka, sjal, tumvantar, jeans, strumpor och kängor. Det kombinerat med god fart höll mig relativt varm. Hade jag inte blivit kissnödig sådär lagom tills när tåget kom hade jag fortsatt till enskede gård. Kanske hela vägen hem?
Väl hemma skulle jag vara ordentlig och diska, städa och göra rent badrummet. Jag får ju så fint besök (eller iaf besök som gör att man borde ha städat) imorrn. Å tidigt som attan kommer de. JAg kommer inte hinna städa då.
Jag undrar vad jag ska göra imorrnkväll. Undrar om någon ska ut? Kanske jag ska ut också isf. Det här med att sitta hemma kanske är det värdelösaste av allt värdelöst. Jag har mycket svårt att stå ut med mig själv just nu. Lina kom hit så att vi kunde äta ihop innan spelningen. Det var topp. Vi lagade grönsaksgratäng (potatis, zucchini, paprika, vitlök, soyagrädde) med varm tomat-champinjon-lök-chiliröra till. Vi satte i oss allt och drabbades av våldsam matkoma. Som mtur var så släppte den innan vi var tvungna att gå...

2 kommentarer:

V sa...

Det låter som du haft det ganska bra ändå:)

C sa...

Absolut!