måndag 5 oktober 2009

look mummy, there's an aeroplane up in the sky

Jag kanske blir galen. Det är som att jag inte tål mig. Jag vill egentligen göra massa saker. Men jag ids inte eller har inte medlen. Jag satt och kollade på himym (ovanligt?) och kom på en sak. Jag är ju precis som Lily! Förutom att jag inte är ihop ed Marshall, inte är dvärg och inte rödhårig. Men, har också intentionen att bo utomlands sen, göra massa spexiga saker och vara awesome. Men jag gör ingenting. Precis som hon flyter jag bara med, låter dagarna rinna iväg utan att egentligen alls känna att jag gör det jag vill.
Jag har en tjej på facen som startade sitt eget café i en liten håla utanför göteborg nu i höstas. Ascoolt. Å Sofies Sara driver en butik.
Jag skulle behöva en assistent. En som tar ut alla papper jag behöver. Som bokar in mig på de möten jag behöver gå på och som känner alla svängningar i drömmarna jag har.
Just nu skulle jag helst av allt vilja riva och bygga om min lägenhet, sortera och sortera, klippa av mig håret, träffa nya människor (som är som jag, inte tvärtom) och lämna landet.
Men vad gr jag? Kanske orkar jag byta lakan.

Jag skulle vilja ha lite miljöombyte också. Det skulle vara trevligt. Någonstans där det inte är jobbigt att vara. Jag skulle vilja att folk slutar ställa tråkiga krav på mig. Jag skulle vilja bara ha kul hela dagarna. Jag försöker fylla min lediga tid med roligheter. Men nä, då straffas jag med att bli sjuk? Va fan är det? Ikväll spelade Cirqus Alfon på Södra teatern. Det hade varit super att gå på. Men jag sitter hemma och förbrukar hushållspapper.
Ledsen att det blir så klagigt.

5 kommentarer:

V sa...

Ibland får man klaga. Det låter som du drabbats av lite rastlöshet, eller är det måhända mer än så? Jag ogillar min grupp som beslutar att vi ska ses på onsdag bara för att jag inte behagade infinna mig på skolan idag. Hade sjukt gärna velat hänga med dig imorgon. Livet är ironiskt. Jag hoppas du känner glädjen spira snart igen. Kramar!

C sa...

tack :)
Ja, det var synd att de bestämde utan att ta hänsyn till dina övriga planer :(
Man brukar ju känna sig rastlös när kroppen håller på att bli frisk. Så peppar peppar, imorrn är jag på topp.
Hoppas din gruppsammankomst ger något iaf.
Kram

Sofie sa...

Åh! Jag säger juh att vi ska resa härifrån och bara ligga på en strand och sippa på fruitshakes!!

C sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Caroline sa...

ja, men följ med mig bort och iväg över jul då :)