torsdag 22 oktober 2009

sömn

Idag sov jag till halv två. Jag masade mig upp vid stund innan nio, vann inga Musebiljetter idag heller, gick la mig igen och drömde att jag befann mig utlandet. Först var vi i en vanlig villa där jag verkade jobba som au pair. Sedan var det jag och en kvinna till uppe i en stuga ganska högt uppe på ett berg. Nedanför berget låg en by. Plötsligt var det ett vulkanutbrott en bit ifrån oss och lavan forsade genom byn och alla sprang upp på vårt berg. Jag tog med mig Wilma och Emil (både var pyttesmå) upp högst upp på berget. Där fanns en klätterställning som Wilma klättrade i. Så stod vi och tittade på alla hus som blev begravda i lavan. Sen drog den sig tillbaka, lite som en våg av vatten. Då kunde man se förödelsen. Sedan skulle alla åka hem och det var bara jag kvar. JAg skulle fortsätta au paira, men då hade familjen byggt om sitt hus till en semesterort för turister och jag blev typ städare.

Inga kommentarer: