måndag 19 januari 2009

kvinnan med blommiga byxor

Mycket har hänt på kort tid. Imorgon är det födelsedag i stora huset och jag ska baka tårta. Egnetligen har jag ingen lust att gå på nya kursens intro. Alla andra kursintron jag har varit på har varit helt meningslösa, men jag måste ju registrera mig.
Idag fick gruppen klart rapporten iaf, även om den nog inte vsr sådär fantastisk så hoppas jag att vi får godkänt, det är ändå bara en godkänt eller icke godkänt uppgift. Imorgon kommer beskedet om jag klarade tentan eller inte. Spänningen är olidlig. Jag vill verkligen inte behöva göra om den!

Idag hade jag tid att gå in på Indiska och hittade en jättefin gardin. Mamma köpte den åt mig, då hon ger mig hela garinarrangemanget. Sen ska hon sy ihop det i helgen nångång. När allt är klart ska jag fota det.

Imorgon ska jag ställas inför en av kanske min utbildnings mest inkompetenta lärare. Min seminarieledare de kommande 5 veckorna hade jag i min första kurs. Hon är en mycket speciell människa, inte nog med att hon har blommiga jeans, högt uppdraget och en jacka med fransar hon är helt olämplig som ledare. Hon kan inte ta beslut som gäller gruppen, tex vilken grupp som ska börja redovisa. Det enda hon verkligen vill prata om är hennes tidigare jobb inom polisen. Och om hon ger ordet till någon annan så fortsätter hon titta väldigtr krävaned på den i ca 5 minuter efter att den har slutat prata. Det hela är väldigt obehagligt...

1 kommentar:

Jessica sa...

Hehe, vilken kursledare!
KAnske hon ska gå tillbaka till polisen istället?

Kram