söndag 11 januari 2009

nattgäster

I fredags kom jag äntligen iväg till min vfu. Jag var helt enkelt tvungen att ha lite mer jullov ;) Barnen kom ihåg mig och det kändes verkligen inte konstigt att komma tillbaka. Imorgon ska vi till Tom tits i södertälje och ha matsäck med oss. Det ska bli roligt, jag har inte varit där på jättelänge.

Igår hade jag nattgäster, både T och F sov kvar och då fick jag se hur stor dubbelsängen var. Gigantisk. Den är ju bra mycket större än min säng :/

Idag var vi först hemma hos B & B och tiggde till oss lunch, jättegod sjömansgryta. Sedan åkte vi på 61-årskalas, pappa fick ett svårt och ett roligt metall-pussel. Alltså inte ett läggpussel, utan ett problemlösningspussel. Av oss fick han ett aktiveringsspel som heter Together Fling. Har jag för mig. Det verkade roligt,men jag tror att man måste vara rätt pigg när man kör det :)

Jag har fått en ny addiction. Tower bloxx heter det. Galet kul, och väldigt enkelt. En av mina forna klasskompisar hade det i sin telefon och satt å spelade det i tid och otid (eller jämt) på föreläsningarna.Hon hade guldtorn på alla sina hus, jag har också haft det, men det tar ett tag innan man kan byta ut ett gult hus utan tak med 1670 invånare. Mitt rekord är 2027.

Idag, när jag var och handlade till matsäcken imorrn såg jag att det fanns en scrapbookingtidning! Den var typ full med idéer och tips och länkar till affärer som var bra.. Men, jag har verkligen inga pengar, så det blev inget av med det. Jag hade kollat mitt saldo precis innan jag gick in i affären, och det skulle inte vara nån fara att handla, men vad händer när jag ska betala? Jo, köpet medges ej. Skit, han provar två gånger och jag hinner bli rejält svettig innan han upptäcker att mina varor kostade 820 spänn! Isjälv verket gick kalaset på 144 kr,han hade fått in fel pris (700 istf 16) på en kryddburk. DEt var den hjärtklappningen och antaligen dagens värsta rodnad...

Nu ska jag fakturerings-sällskapa :/

1 kommentar:

Jessica sa...

schysst pris på en kryddburk.... en krona per korn typ ;-) Måste kolla in ditt addiction spel nu. Å föresten så var det inte maginfluensa, kom inge mer efter bilen och hon piggnade på sig väldigt fort :-)
Kram