onsdag 14 januari 2009

verkligheten i en rapport

Idag skulle vi träffas i skolan, och skriva en 1-2 sidig rapport och förbereda redovisningen vi ska ha imorrn. Trodde jag ja! Rapporten skulle visst vara mellan 5 och tio sidor lång och redovisningen glömde vi bort. Då insåg jag att vardagen verkligen har börjat. Vfun i all ära, men det är liksom inte vardag, man har inga fler krav än att vara vuxen. Men nu, nu ska vi prestera saker. Å dessutom i grupp och jag gillar inte att skriva saker i grupp, det blir liksom inte riktigt som man vill.

Ikväll ska jag försöka kolla igenom lite böcker så att jag slipper göra det imorrn, men, jag ska träffa Mia typ 20.20. Hon ska bjuda mig på efter-träningen lasagne i sin lägenhet som jag ju aldrig har varit i. Själv har jag just kommit hem från simningen.

Nu på min lista:
Planera mat till imorrn, Pappa å Maggan kommer.
Plocka fram döra faran och faktiskt använda henne så att det är fint när de kommer.
Läsa igenom språksociologiboken. (Hoppas att jag äger den)

Å just det, imorse vaknade jag av att mannen från familjebostäder ringde på dörren, fast vi kom överens om att han skulle komma på fredag... Han kunde iaf inte fixa min spis, så jag kanske (hoppas hoppas) får en ny spis!! Hur nice är inte det lix, så slipper jag denna läbbiga...

Inga kommentarer: