fredag 2 januari 2009

en raket lyckligare

Jag kan inte längre hemla med det. Jag är nog lite fyrverkeriaddict. Livet känns liksom lite bättre när man står ute på nyårsnatten, kallt som fan, och ser dessa fantastiska vidunder forma sig som planeter, cirklar och lite oregelbundna blobbar. I praktfulla färger som sedan avslutas med romantiska guldregn. I år såg jag dessutom några nykomlingar. Varmluftsballonger. Otroligt söta små saker som såg ut att höra hemma i lemmings eller nått sånt.
Fyrverkerier ska verkligen inte förbjudas. Det är inte vettigt alls. Jag anser att personer som är fulla och absolut ska leka med fyrverkerier förtjänar att spränga bort sina ansikten. Det är ifs synd på de oskyldiga offren, men vafan. De finns i trafiken också. Ska man förbjuda all trafik då lr. Nä, det där håller inte. Fyrverkeri förhöjer livslusten. Ska man få dem på recept bara då?

I morse var det apelsiner och tända ljus. Mys.

Ikväll är det vinkväll med lite mat med gruppen i lyan. Jag har inte städat på skrivbordet. Och mitt soffbord är superlitet. Men, jag har ju en stor soffa. Finns det hjärterum... säger man ju.

Oh well, back to work.

1 kommentar:

"Karin" sa...

Hehe sitter du och bloggar på jobbet? :O.. Haha.. Hoppas ni hade de bra igår:)/Anna