tisdag 27 januari 2009

mardröm

Jag vaknade nyss, hade en helt fruktansvärd mardröm. Som drömmar brukar vara märker jag nu att den faktiskt är rätt ologisk, men det spelar ju inte såstor roll.
Jag var en liten pojke, typ 8 år. Jag var hemma i huset på gymnastikvägen och det hade varit stor fest där (ibland var jag vuxen) och så hade alla gått och lagt sig när jag skulle ut i mitt tält. Jag skulle nämligen tälta på tomten, ungefär där lekstugan står. Jag r ju lite mörkrädd som sig bör, men jag hittar värsta stora ficklampan som typ lyser upp hela världen, och med den går jag ut. (Jag hittar mina kastade gympaskor också. Det blev ett kärt möte) På vägen över gräsmattan ser jag en hel hög med cellofanförpackade rosor. Jag visste då direkt att det är hon/han (den skiftade, var ibland det ena och ibland det andra) som var där någonstans och varje bukett med blommor stod för en person han/hon skulle ha ihjäl. Jag börjar iaf göra iordning min sovplats i tältet, och känner mig lite trygg för jag har ju bautaficklampan och en liten fickkniv så att jag kan försvara mig om det skulle vara nått. Men till föga nytta. Hanhon ser mig såklart, i samma ögonblick som jag får syn på honom/henne i vardagsrumsfönstret varvid hanhon går ut genom altandörren med en stor brödkniv i högsta hugg. Då fiskade jag upp min lilla fickkniv och det hela slutar med att vi håller våra knivar mot varnadras magar och jag känner hur min mage går sönder.
Tack och lov vaknade jag upp efter det och som tur var behövde jag inte somna om utan jag kunde gå upp.

1 kommentar:

Anonym sa...

men fyyy vad obehagligt! Hade inte heller kunat somna om efter det.

Ses senare, Kram!