måndag 12 januari 2009

dying for speakers

Alltså mitt läge börjar bli kritiskt. Idag när jag gick av bussen kom Låten igen. Jag menar så klart Mark Lanegans On the Steps of the Cathedral. Det är väl kanske inte ens en riktigt låg, men den har liksom en härlig känsla i sig. Eftersom jag rätt ofta lyssnar på musik när jag förflyttar mig har jag speciella låtar som måste höras på särskilda ställen. Typ Passenger med Deftones när jag åker pendeltåg sent på kvällen, Stockholm Syndrome med Muse när jag är på väg till simningen eller går i stan. Jag har hur många som helst. Men nu kände jag att det inte räckte. Mitt begär efter att få höra denna underbara mellanlåt mättades inte av att höra den 1 gång. Den är dessutom typ bara en minut lång. Så, jag hörde den ytterligare en gång och sedan när jag kom hem hade ju det ultimata varit att få lyssna på den här hemma. Bara sätta på den så högt jag ville och fullkomligt genomsyras av den. Men ack nej. För jag har inga andra högtalare än de i skärmen. De går an..... till attt kolla på film eller tv med, men är katastrofala att lyssna på musik i.
Det nöter mig. Jag håller på att bli helt jävla galen av det här. Ett par dfeldt som T har vore inte fel. Det vore faktiskt väldigt rätt. Såg just att cdon inte har dem längre. Bajs.

Men men... jag lär ju inte ha råd med ett par 3000kr högtalare i februari heller. Jag har helt enkelt inte råd att vara student. Och mina jobbdagar har liksom en tendens att försvinna :/

Näe, nu ska jag fortsätta tagga om min musik så att de passar in i mallen.

2 kommentarer:

elin sa...

Du. Jag är helt med dig på det där. Jag spenderade en timme (jag skämtar inte - en TIMME) framför datorn häromdagen och försökte hitta en låt som hemsökt mig rätt länge. Men tror du den gick att hitta? NEJ! Jag har ingen aning om vad den heter, vem som gjort den eller hur texten går, sånär som på kanske sju ord som jag inte ens vet om de är refrängen eller inte. Det är inte lätt att vara mig i sådana situationer.

Unknown sa...

Eller Swing It Low med Morphine! Men du pupp, man behöver inte alltid ha det bästa (sägs det). Det finns riktigt bra datorhögtalare som kostar under 3 papp. Jag ska leta upp ett par bra till dig.