onsdag 7 januari 2009

köp en bok!

Nu har jag varit så där vansinnigt duktig. Har man inga pengar får man helt enkelt sälja sina kära ägodelar. Som tur är så har jag ägodelar som inte är så kära. Jag har nu lagt ut dessa drygt tio böcker som jag inte har ett dugg varmt om hjärtat på kurslitt.se så billigt jag bara kunde och hoppas att det blir anstormning på mailen. Risken är väl inte sådär asstor, men man måste ju prova.

Ikväll ska jag tvätta. Min lilla lägenhet är täckt av kläder som väntar på att få bli rena.

Jag har varit å simmat nu. Eftersom jag har köpt ett träningskort för sisådär en halv förmögenhet ska jag bli träningsnarkoman. När jag va där igår var jag helt slut efter tolv längder, funderade på att sänka målet till en halv kilometer, men det är inte helt ok att göra det. Efter 32 längder gav jag upp ändå. Dels för att jag var totalt urlakad, men också för att det var alldeles för många tjocka tanter i bassängen. De är ett lustigt fenomen, de tar simtag och så, men de kommer ingen vart. Hamnar man bakom en sån får man trampa vatten tills man kan simma om.
Men idag klarade jag min kilometer. Fast jag tror att jag simmade lite långsamt. Men fortsätter jag såhär så kan jag nog klara min vanliga takt 1 km/20 min. Haha, det ger en timhastighet på 3 km/h. Hur snabbt tar sig sniglar fram? Jag ska nog googla på det.

Jag har stört mig som tusan idag, en kompis jag hade förut (som helt uppenbart inte är så intresserad av att vara kompis med mig längre) fick alltid massa gratis varuprover på typ allt från juice och pasta till tvättmedel och toapapper. Enda haken var att hon var tvungen att skriva typ omdömmen och skicka in på nätet. Hur jobbigt kan det va lix? Jag vill också göra det, men jag vet inte vad det hette, och att googla på det kanske är helt omöjligt.

Inga kommentarer: