fredag 8 januari 2010

brööööl

Jag försöker att skära ner på pasta. Jag skulle kunna äta bara pasta, men jag har förstått av omvärlden att det inte är så bra att äta massa makaroner hela dagarna. Och jag vill ju såklart hänga på alla trender, framförallt de som skulle kunna få mig att gå ner i vikt (ja, jag har pratat med min psyktant om min kroppsuppfattning, vi löser det sen). Jag har också förstått att man inte ska äta så mycket bröd. Om man ska äta bröd ska det vara fullkorn och grovt och inte alls typ vitt formbröd. Nu är det ju så att vitt, fluffigt, mjukt formbröd typ är det bästa som finns. rostade mackor och coca-cola till frukost... Och makaroner m creme fraiche till middag. Vilken dröm.
Men nehej.
Så, idag har jag bakat ett skitnyttigt bröd. Typ. Jag hade i allt nyttigt jag kunde hitta i gryn- och fröväg. Sen trodde jag att jag hade en påse hasselnötter i skafferiet men det var mandlar. Jag hackade i dom också. Det blev mycket goda limpor (Lina: de blev mörka) och grannen kom över och avnjöt en kopp te och provsmakade med mig.
Jag har inte pluggat. Jag skulle köpt en bok idag som jag behöver på tentan, men det glömde jag ju av. Ovärt. Så imorrn måste jag åka in till stan igen.

2 kommentarer:

V sa...

Ska jag ta din uppdatering som att du inte uppskattade mitt andra alternativ om att ses och uppdatera? Det vill jag inte, så jag låter bli.
Pasta är bra men vitt formbröd... njaa.. där håller jag inte med.
Håll tummarna för mig i sömnen nu!
Kram.

Caroline sa...

Självklart vill jag ses, men jag uppdaterade ändå. VÄldigt viktigt inlägg inte sant?
Jag hoppas verkligen att tentan gick bra.
Vi får ses efter onsdag när jag har skrivit min tenta.
Kramar!