onsdag 6 januari 2010

var är apatin?

Det var så många år sedan. Jag såg de ljusa strimmorna idag, tänkte för mig själv hur skönt det var att jag inte befinner mig där nu.
Sakta har allt eskalerat sedan jul. Känslan har funnits i bakgrunden, redo att greppa tag om mig så fort jag slutar vara vaksam. Som en skugga lurar den, försvinner så fort jag belyser det, men attackerar så fort jag riktar min uppmärksamhet någon annanstans. Sedan är det försent. Jag försökte ringa det där numret idag, men det var ju omöjligt. Jag tänker inte köa för att sedan inte veta vad jag egentligen ska säga.
Plötsligt var allt över mig, jag kunde inte på något vis värja mig ifrån det. Inte tänka bort, tänka igenom. Ju mer jag tänker desto mer påtagligt blir det. Var tvungen att skingra tankarna, tvingade mig att rikta allt åt ett annat håll, forcerad att göra något. Lätt att distrahera. Inom mig rasar konflikten, det här är inte det jag vill, men jag orkar inte göra något åt det. Jag

Plötsligt blir jag bara matt. Less på alltihop. Gömma mig under täcket, väl medveten om att allt kommer hopa sig igen, så fort jag blir sysslolös. Aktiviteter skingrar tankar. Gör något, hela tiden i ett i ett i ett i ett i ett i ett...

5 kommentarer:

V sa...

Du vet väl att du har en personlig dygnet-runt-jour? Skulle tippa på att du har numret lagrat i din telefonbok i mobilen. Typ, under V.
Ingen kö och inga krav på att säga något som helst vettigt.
Nest time, try it.
Kram!

Caroline sa...

Men käkar inte du piller och sover som klubbad? Eller var det det du sa att du inte längre gjorde? Ja, jag kanske ska försöka det....
Tack för att du ger mig möjligheten iaf!
Kram

V sa...

Nä.. just nu äter jag inte piller. Det är därför jag sover dåligt. Eller inte alls.
Jag tycker absolut att du ska försöka det, det brukar alltid hjälpa att prata med någon.
Hoppas det är bättre nu.
Kram

Caroline sa...

Ja det var så det var.
Ja, jag ska försöka ringa nästa gång. Inatt sjka jag droga mig med alla piller jag kan hitta här hos min mamma. Alltid är det väl nått som hjälper :P men just nu känns det ok.
Kram

Viktoria sa...

Seriöst älskade vän.. snart kan jag detta inlägg utantill;)
Antingen uppdaterar du, eller så måste vi ses för uppdatering, eller så måste vi göra både och... öhm... nu tappade jag bort mig.
Hoppas du har det bra iaf.
Mördartenta imorgon:(
Kramar1