måndag 4 januari 2010

vanor

Idag hade jag finbesök av Lina. När jag lagade mat sorterade hon mitt skafferi. Jag trodde att det var oordnat. Det tyckte Lina också. Några timmar senare när jag skulle in i skafferiet för att baka muffins (gör jag alltid i skafferiet). Jag fick en chock. Allt var i en salig oordning. Vetemjölet stod inte lls där det tydligen alltid ska stå och allt var åt fel ledd. Jag som var helt övertygad om att allt kunde stå hur som helst och att det inte skulle spela mig någon roll. Det bästa var konstaterandet Lina gjorde när hon var klar "Jag har egentligen inte ändrat på något..." Eh, jo? Allt är på nya ställen och helhetsintrycket är heeeelt annorlunda. Det var jobbigt för mig. Men jag ska försöka vänja mig vid det nya.

Nu är muffarna klara. De blev lite som fotbollsmönster, pentagoner och hexagoner (<-pluggar matte, får in matten i vardagen, duktig)

1 kommentar:

liinafliina sa...

haha, det var ju strålande att jag kunde få ur dig ur din lunk din koma, hahaa. jag vill också baka muffins, men jag antar att det räknas till godis??? =)

har du tid i veckan hänger jag gärna lite mer kanske lite mer tema, fräänt eller kanske göra en rondellhund? =P