lördag 16 januari 2010

röda faran - drömmen om en dammsugare

Förra julen fick jag en dammsugare. Den var röd och jag gav den namnet Röda faran. Hen och jag har inte alltid kommit så bra överens. När jag ska använda henom blir det vilda protester, hen tycker bäst om att bara stå å hänga i ett hörn i min lägenhet. Nu är det så att det är då jag tycker bäst om henom också. Men ibland måste jag dammsuga och hittills har det fungerat relativt bra, trots att Röda faran gör allt i sin makt för att det ska bli en obehaglig upplevelse (antagligen för oss båda). Men senaste tiden har allt börjat gå åt skogen. Röda faran suger inte längre! Det är inget stopp i slangen, om jag kopplar bort nederdelen av slangen och munstycket går det bra, men så kan man inte dammsuga en hel lägenhet! Nu är jag iaf klar, men jag hade lika gärna kunnat plocka varje dammtuss och vartenda gruskorn för hand. Dessutom blir man väldigt varm av att kämpa med (mot) Röda faran och då tar jag av mig tofflorna. När jag sedan går barfota på golvet känner jag alla små små stenar som fortfarande ligger kvar överallt. Det spelar ingen roll hur mycket jag går och eftersuger, de finns fortfarande kvar!
Så, nu till sak. Jag behöver en ny, riktig dammsugare. Helst en som inte låter så mycket att jag måste ha öronproppar. Och helst en röd eller svart.

6 kommentarer:

Anonym sa...

men det kan ju vvara stopp i munstycket... eller byt påse....

L sa...

Tradera?
L

Caroline sa...

Lina: JAg har känt igenom och pillat och petat, det verkar inte vara stopp. Och Röda faran är påsfri, man tömmer den bara. Jag tömmer den jämt. Även nytömd finns problemet...

L sa...

Tradera!

Caroline sa...

Har du varit inne å kollat på massa dammsugare nu eller? :P

Unknown sa...

Min som bor i Sverige heter Popsy och är gul. Mycket pålitlig. På båten får jag nöja mig med en sopborste och skyffel, dock inget namn än....