torsdag 21 januari 2010

högklackade tankar

Idag kunde jag inte ha kängorna till skolan. De var alldeles för leriga och oputsade. Sånt håller inte. Så jag tog mina mellanhöga klackskor. Klackarna på dom är som uppånervända koner, dvs tjocka upptill och smala nertill. ingen del av sulan har någon form av mönster. Så det blev ganksa halt och ostabilt när jag skulle ut å traska på isen som täcker alla gator. När jag till sist var på väg hem och skulle ta mig ner för lilla backen var det ju typ omöjligt med stoltheten i behåll. Så kom jag å tänka på att folk som ser mig antagligen skulle tänka typ "men varför har hon sånna där skor på sig om hon inte kan gå i dom?" eller "herregud så korkat att ha sånna där skor nu när det är vinter" eller andra liknande tankar. Så skulle riktigt smarta personer komma på att "men hon kanske inte har några andra skor" eller "hon kanske har slagit vad med någon att hon kan gå en hel dag mitt i vintern med ovettiga skor" eller "hennes andra skor kanske var alldeles blöta för att elementet hade läckt äckelvatten i dom", men sedan kommer man på att "näe, antagligen är tjejen bara blåst å fattar inte att det är vinter". Sånt är jobbigt. Jag gillar inte när folk tror att jag är korkad. JAg är inte det och jag tycker inte att det ärr ok att folk tror det. Inte ens de jag inte känner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

kanske tänker det... oh vad hon är fåfäng?? =P

Fii sa...

Puss min kära!