måndag 11 januari 2010

tired as a man can be

Inatt somnade jag inte förrän jättesent. Jag hade blivit alldeles uppstressad under kvällen och sen var det kört. Och min nya nattsysselsättning är att lägga passians (jag har försökt stava det skitlänge, jag skriver som det låter). Å allihopa gick värre än vanligt vilket jag givetvis tog som ett mycket dåligt omen. När klockan var över den stora stenen var himlen på väg att trilla ner över våra huvuden. Det var ovärt, men jag brydde mig inte. Efter att ha smsat lite med stora skeden somnade jag till slut.
Idag var jag hos kvinnan med olika färg på ögonen. Hon förbjöd mig att titta på skräckfilm. Jag har inget emot det. Sen åkte jag och mötte upp Johanna på blåbär. Där fick man välja fyra matiga sallader. Det var värt för en hungrig och genomkall. Idag tänkte jag att det nog inte var så kallt så att jag kunde ha gröna jackan. Det var ett dåligt beslut. Ska inte den här vintern ta slut snart?
Hur som haver hamnade vi tillslut i mammas klassrum och kunde få lite handledning och bra tips på saker inför tentan. Nu borde jag verkligen ta tag i huvudräkningsboken, men det går inte! Jag känner lite stress över det, men inte jättemycket.

3 kommentarer:

L sa...

äsch, det är en dag imorgon också...bara du kan "bakifrån med plus" så funkar det.
Det är svårt att stava passiangs!
Kram

V sa...

Jag tycker du är bra!

Unknown sa...

Jag tycker också att du är bra! Mvh stora skeden.