söndag 30 augusti 2009

varför är det redan mörkt?

Söndagar är bara bajs. Jag är som sirap. Men jag har gjort en del saker ändå. Jag har bakat knäckebröd och städat sopskåpet, duschat och bytt lakan och plockat lite bland saker. Jag har också diskat alla oh-papper och all vanlig disk.
Jag tror att jag borde söka nånstans. Jag tror inte att jag egentligen mår särskilt bra. Men om man ska lyckas börja prata med någon verkar den effektivaste vägen vara att köra på tills allt verkligen skiter sig och få lite piller då. Men jag vill inte ha lite piller. jag vill ha svar på varför jag är som jag är. Vad det beror på.
Haha, eller så borde jag ta ut p-staven igen. Det kanske bara är den som spökar och som får mig att känna att inget längre är något värt.

5 kommentarer:

V sa...

Det går att få hjälp utan att vänta tills det brakar och man får piller. Det är bara dumt att dra ut på det, för ju längre man väntar desto längre är vägen tillbaka.
Höstdepression?
Kram.

Caroline sa...

jag vet inte vad som är fel. Men fel är det. Jag börjar lessna som fan på det. Men vart vänder man sig då? Ska jag ringa vårdcentralen och ba "nä men jag mår nog dåligt, kan jag prata lite med någon hos er?"

Jag är ju liksom inte expert på det här, jag är expert på att må bra...
Kram

Sofie sa...

Åh. Men sötnos! Önskar jag kunde vara där och peppa dig!! Du e BÄST!

Hoppas det ordnar sig.

*bautakramar*

V sa...

Hmm, jag vet inte riktigt.. jag väntade ju tills det brakade och då tog jag kontakt med vårdcentralen.. många år sen nu. Men mödravårdscentraler brukar ha kuratorer.. annars är det faktiskt aldrig fel att vända sig till vårdcentralen. Om inte annat kan de kanske ge råd.
Hoppas du mår bättre snart!
Tänker på dig.
Kram

Caroline sa...

Jag får se vad jag gör. Jag väntar lite till. Kanske min kropp ska få vänja sig vid hormonpåökningen lite mer först...

Kram