torsdag 13 augusti 2009

turbulens och tidsresa

Igår var en mycket oangemän kväll. Jag gick och simmade för första gången på hela sommaren. Obeskrivligt skönt att bara plöja vatten och trötta ut varensa muskel i hela kroppen. Men sedan vällde en tjocktanke över mig och jag kände mig obeskrivligt fet, ful och motbjudande. JAg stod knappt ut med att vara i min egen kropp. Det hela slutade med lite hetsätning och mer ångest. Sedan gick det över såklart. Nu är semestern slut och med den detta ständiga godisätandet. Nu blir det rediga bullar och inget annat. Och konditionen måste göras något åt. Katastrofalt dålig måsste jag säga. JAg klarade ine mer än tio längder innan jag pausade, körde tio till, pausade, men sedan klarade jag resterande 20.
Nu har jag slängt allt sött hemma, utom kaffebönorna med choklad och mammas choklad.

Sofie: Jag är ledsen men Marshmallowsen (stavas det så?) slängdes också. Kanske hade varit bättre om du tog dom?

Vidare igår tog jag in ytterligare kartonger från förrådet och gick igenom. Nu har jag massa släng och komprimerat ihop alla kökssaker i en skittung låda, alla böcker i en annan skittung låda och kläder i en inte alls lika tung låda. Dessutom skrev jag mycket tydligt vad som var i, och insåg sedan att jag inte riskerar att få inbrott i mittt källarförråd....

Idag är dagen D. Sista dagen på jobbet (har ni hört det förr?) och välkommet besök ikväll. Imorrn ska jag träffa underbara V och helgen vigs åt... osunt leverne? Haha, jag är ju hopplös.

Inga kommentarer: