måndag 17 augusti 2009

hösten kommer närmare

Sakta börjar det gå upp för mig att sommaren typ är över för denna gång. Augusti lider mot sitt slut och snart är det september, Annas födelsedag och halsduksväder.
Skolan gör sig påmind med sin tråkiga vardag, böcker som ska läsas och tentor som ska skrivas. Nya kursen kommer ha inte färre än fem olika examinationsuppgifter. Satan.
Jag köpte mig en kalender idag iaf. En fin med blommor på. Sedan började jag skriva in alla föreläsningar och seminarier och insåg att mitt liv kommer suga i två år till. Då gick jag ut i köket och lagade god middag till Lina och mig. Lina, himym, mat och soffa var alldeles lagom ångestdämpande och sen lyckades vi utan några stora svårigheter trycka i oss en sats chokladbollar. Vaddå gå ner sommarkilona? Jag tänkte satsa på en större storlek i höstgarderoben ist :/

Idag skedde försäljningen av Iphonen. Massa rikare blev jag och nu funderar jag för fullt på hur jag bäst ska investera pengarna. Jag vill måla om, ljusgrått med en fondvägg. Var inne lite på att måla fondväggen i samma färg som de andra väggarna och sedan måla något fint, snirkligt mönster på den. Tapet är för mycket meck. Annars får det bara bli en annan färg, det fungerar ju det med.
Jag vill också köpa en ny garderob, eller kanske ha en skönk eller nått, för allt linne. Men ikea har verkligen inget jag vill ha och på blocket fanns heller ingenting intressant. Allt var fult eller för litet (eller för dyrt). Någon som har några idéer, eller nått gammalt snyggt skåp att sälja mig? Jag skulle vilja att det var typ 150-170 cm högt, 90-110 cm brett och 40-60 cm djupt och inte i metall.

Något mycket tråkigare att inhandla är kurslitteratur. Jag vet inte hur många sidor jag förväntas läsa men många är det... Inte väl. Imorrn ska jag ta mig till universtitetet och se om det finns några beggade böcker där.
För övrigt måste jag hämta min gamla F-tenta. För min gamla lärare trodde att Ladok uppgifterna stämde och att han faktiskt har satt F på mig trots att han sa att aaaaldrig gör det för att han ansåg det vara opedagogiskt. Jag tycker han är ett as. Jag vill verkligen inte börja plugga igen. Någon som har ett lagom stimulerande, lagom tidskrävande jobb åt mig? Gärna som ger lite pengar..

Inga kommentarer: