torsdag 13 augusti 2009

återkommande

Jag kan inte komma ifrån det. Jag är ledsen om jag tjatar. Men jag kommer då och då till insikt att vägen till lycka går genom musik.
Inget annat har en sådan enrom makt. Med rätt musik kan även det obehagligaste bli angenämt och det fantastiska blir än mer underbart. Smärtor försvinner, ångest lättar och oro bleknar.
Man borde ge sånna där destruktiva tonårstjejer varsin grym playlist som de kan kanalisera sitt ovälmående genom. Så kommer de ut på andra sidan lyckligare och mer upprymda än aldrig förr.

Just nu:
Tori Amos, Velvet Revolution
Mark Lanegan, On Jesus Program
Eddie Vedder, Long Nights
Detektivbyrån, Life/Universe

1 kommentar:

Anonym sa...

Hey. Lyssna på Since We´ve Been Wrong med Mars Volta. "Läs" texten. Ja, jag vet vad du tycker om Mars Volta, men ge denna låt en chans :-)

Long Nights!! Bra bra.

T