torsdag 27 augusti 2009

dag 1

Snart har jag klarat av dag ett på denna 14-dagars detoxkuren. Idag har jag ätit tio vindruvor, 1 banan, 1 persika, 1 nektarin, 1 mango, 1 paprika, 10 körsbärstomater, 12 gurkstavar, 1 selleristjälk, 1 apelsin och en kiwi. Jag känner mig väldigt duktig. Men jag tänker väldigt mycket på varm, vällagad mat. Det här kommer bli två knepiga veckor, framförallt som att det dyker upp fler och fler tillfällen då jag antagligen inte kan hålla fast vid min diet.

Idag var det allsång på lokala krogen när jag kom från t-banan. Alla på uteserveringen skrålade brev från kolonien ackompanjerade av en kille som spelade gitarr. Det såg väldigt........trevligt ut.

5 kommentarer:

Jessica sa...

Bra jobbat!
Själv har jag petat i mig 2 skivor kumminlimpa, en ½ ciabatt med salami/brie (tokonyttig...) en liten latte, 2 skivor bulle (hade fikabesök) och ca 1 dl fullkornsris... ( s gjorde fiskbullar i dillsås å det kan jag inte med...)

Kram

CAroline sa...

random matintag... Jag känner mig redan lite smalare... kan bero på att jag inte ätit frulle än dock...

L sa...

LÅter som om vi kan äta middag tillsammans nån dag.......fruktsallad med rostade nötter(och flisad mörk choklad...)
Rekommenderar också besök på självplock. Massor med bra grönsaker och rotfrukter nu och framåt.

Caroline sa...

men vaddå självplock? Det vet jag ingenting om. Jag förstår ingenting. Jag behöver dessutom bara hålla ut i 11 dagar till :P sen får jag åtminstone äta mat som doftar något, är varm och ger en mättnadskänsla...

L sa...

Hm...självplock finns i många trädgårdsanläggningar såsom Rosendals trädgårdar, Brunnsvikens trädgård (där kollade jag in stora kronärtsskockor t.ex), Ulriksdals trädgård. Du kan säkert googla fram nån lämplig på cykelavstånd!