torsdag 6 augusti 2009

hygienvetenskap

Jag har egentligen alltid likadana tandborstar. När det är dags att köpa en ny köper jag en som ser ut som min gamla, eller en som är väldigt lik den gamla iaf. Eftersom jag bor så rasande centralt sover människor över här ibland, då tycker jag att det är bra att ha extra tandborstar hemma till dem. Så att de inte behöver använda min. Det tycker jag inte är helt ok.
Igår bytta jag hur som helst ut min tandborste till en av de oanvända tandborstarna i lila lådan. Den var iaf i samma färg som min gamla. Men det kasnke var den enda likheten. Den var liksom smal, och lite hård. Borsten i min gamla var redan från början över en bredare yta, så att det kom åt på hela tanden, den här är alldeles för liten. Fast den är normallång. Nu måste jag borsta på ett helt nytt sätt. Det vet jag inte vad jag tycker om. Det är lite jobbigt, tycker den vanemänniska jag nog trots allt är. Kanske jag vänjer mig, den får några dagar till på sig att bli som jag vill ha den. Annars får Betty ta den så får jag helt sonika gå och handla mig en riktig.

Inga kommentarer: