lördag 8 augusti 2009

L+ringbrynja=sant

Idag firade jag Linas födelsedag. Hon fyllde egentligen år förra veckan, men då var jag ute å guppade på havet så idag small det. Jag tog med henne till armémuseum, som ju är ett jättestort museum med massa intressanta grejer. Egentligen ville vi se King, Queen and Queer-utställningen, men det var ju ett stort misslyckande. Det var tre porträtt, föreställandes drottning Kristina, Gustav III och Karl XII, alla med varsitt sällskap av samma kön som de själva. Väldigt tamt. Lina och jag kom på tusen sätt utställningen kunde bli bättre, mer omfattande och intressantare.
När vi hade gått igenom alla tre våningarna och skrattat mycket åt Linas upptåg i "lek"rummet i hjälteutställningen tog vi bussen ut till djurgården och satte oss på gräsmattan mellan vasamuseet och junibacken och hade en mysig picnic. När det började bli kväll for vi hem till henne. Nu borde jag egentligen packa till äventyret imorrn, men jag är lite som en sengångare. Ibland går det inte så fort.

Oh, jag kom på att jag inte informerat er om förändringen som har ägt rum i min lägenhet. Efter att jag rensade avloppen i badrummet luktar det inte skunk längre. Det är som magi.
Nu måste jag bara göra något åt köksavloppet. Det kluckar efter att allt vattnet runnit undan. Konstigt?

1 kommentar:

Anonym sa...

det var toppen!! tack tack tusen tack!! =)