onsdag 12 augusti 2009

A L L A ?

Jag sitter just nu på jobbet. Jag lyssnar på spotify och där är det ju som bekant för de flesta, reklam. Det är den absolut värsta och jobbigaste reklam man kan tänka sig. I några dagar nu har det varit en kille, som har en väldigt cool (?) och hård hip-hop-invandrar-jagärfrånghettot-röst som marknadsför en fest på skånegatan. Han kungör vilka dj:s som ska spela och det sista han säger är att "det bästa av allt är att det är öppet för alla". Efter det kommer en annan röst som väldigt snabbt säger "Grolsch block party, åldersgräns 21 år". Hur tänkte då den där killen som snackade först? Var det inte öppet för alla? Eller räknas inte personer under 21? Eller är det så att de är så säkra på att det bara är människor över 21 som lyssnar på spotify och att de aldrig pratar med yngre människor. Alltså är det ok att säga alla för man vet att budskapet ändå bara når rätt målgrupp?
Jag tycker att det är konstigt att man gör så.

Redigering!
1. Han är alltså inte invandrare den här typen bakom rösten, han bara vill låta cool. Eller, han kanske är invandrare, men han låter typiskt svensk-wannabeinvandrare.

2. Nu lyssnade jag en gång till på reklamen, då säger han "öppet för alla, från 21 år"
Kan man tro att det har kommit kritik?

1 kommentar:

Anonym sa...

jag hatar honom. och spotify har gjort en fuling. man kan inte ta bort ljudet på dator. då pausas reklamen. fy!