onsdag 26 augusti 2009

25=+5?

I simhallen idag vägde jag mig. Det var nog bra men lite som en chock. Plus 5 kg över min idealvikt. Jag kan inte ens skylla på något. Inte det blöta håret, jeansen eller kängor. Jag var iklädd endast underbyxor och hade torrt hår. Jag har ju märkt att det har hänt saker med min kropp. Men jag tänkte att äsch, jag ska ha mens; jag har just haft mens; jag är lite svullen i magen; jag har inte tränat på länge osv. Nu har jag insett att det är nu det börjar. Jag håller på att bli gammal och plötsligt måste jag tänka på vad jag stoppar i mig. Det har jag aldrig varit med om förut. Så from nu blir det endast frukt och persilja (järn) i två veckor. Sedan ska jag börja om på ny kula. Detta kombinerat med träning såklart. Enda undantagen jag ska göra är för mormors födelsedag och Annas fest. Fast då blir det väl mest sprit tror jag.
Snart ska jag upp till centrum och köpa middag efter att ha rensat ut min kyl på allt onödigt. Jag som egentligen ville äta varma mackor med varm choklad. Nu blir det mango och banan ist (jag älskar ju banan?) .

Och alla ni som kommer dragandes med att jag är sååå smal och att jag verkligen inte behöver gå ner nånting kan ta era sk visdomsord och lägga i malpåse. Jag är inte intresserad av att höra det och om ni vill vara stöttande och supportrande kan ni tala om för mig ilka frukter man sak äta för att få i sig viktiga saker, typ vitaminer och sånt.

5 kommentarer:

V sa...

Du gör det inte lätt för en gammal gumma att skriva en kommentar minsann.. frukter är jag faktiskt inte så hajj på. Grönsaker, lite bättre, men det verkar inte som du ska äta några sådana. Hoppas det går som du vill.

Caroline sa...

grönsaker går också an. Bara de inte är tillagade. JAg tnkte att det skulle vara rått alltihop...

V sa...

Ahh.. raw food.. som en detox.
Jag rekommenderar färsk spenat. Hampaolja innehåller mkt omega 3 och omega 6, det kan du ha på dina frukter och grönsaker, det är jättegott.

Fii sa...

haha.. det verkar som att vi är fler som hamnat i den där åldern att vi helt plötsligt går upp i vikt av att trycka i oss cupcakes och marängsuisse! :/

Yooooou are nooot aloooneeee... ;)

Imorgon ska jag påbörja min diet bestående av groddar, fibrer, protein och grönsaker.

Jippie!

Caroline sa...

Det ska jag prova, absolut. Idag ska jag leta rätt på bra gazpacho-recept.

Sofie: Ja, den dagen verkar ha kommit :/ Det är med sorg i hjärtat jag erkänner det.