fredag 1 maj 2009

ofrivilligt enbent

å jag skriver på min uppsats.... skriver å läser å skriver å läser. Synd att min rygg försöker plåga ihjäl mig bara. Annars skulle min tillvaro vara helt ok.

Ett mysterium som jag de senaste dagarna har försökt lösa är vart min toffel har tagit vägen. Jag brukade ha två tofflor, en till varje fot. Jag bor på 38 kvadrat, det är faktiskt städat. Hur många ställen kan toffeln gömma sig på? Jag har letat under sängen, under soffan och under symaskinen. Jag har också tittat i badrummets alla vrår, bland de andra skorna och i garderoben. Den ligger inte i köket eller matsalen och jag kan inte heller finna den i salongen, biblioteket eller arbetsrummet. Kan den ha vandrat iväg ut i fastun?

2 kommentarer:

Fii sa...

Jag tycker att du har världens roligaste blogg!! :)

Fii sa...

Dessutom tycker jag att din nya omröstning är dålig. Jag vill rösta på allt! (utom insekter)