torsdag 30 april 2009

morgonkrig

Imorse vaknade jag av tidningebudet. Hon var inte glad på min brevlåda. Jag vet inte riktigt varför men tidningen gick visst inte ner i den. Så efter typ 4e försöket, när jag var klarvaken för att det lät som ett mindre kärnvapenkrig hade utbrutit i min hall, funderade jag på att helt enkelt gå upp och öppna dörren och ta tidningen. Men så tyckte jag att det antagligen skulle kännas bättre för budet att få vinna över brevlådan. Och jag orkade inte ta på min morgonrocken. Men jag hörde aldrig någon duns, så jag befarade att budet hade lagt tidningen utanför dörren, eller bara fått den att fastna i brevlådan. Men så var inte fallet. Budet hade varit smart och tagit ur de inneliggande delarna och lagt ner dem för sig och A-delen för sig. Det gäller att vara snabbtänkt och full av lösningar när man är tidningsbud.

Inga kommentarer: