måndag 4 maj 2009

dessa äldre kvinnor!

När man åker tunnelbana på morgonen är det mycket och många man måste ta hänsyn till. Om man som jag, bor långt ut på en linje får man oftast sittplats iaf. Just nu vet jag inte om det verkligen är så bra, eftersom det gör ondare i min rygg att sitta än att stå. Men, imorse satt jag . Tunnelbanevagnarna är uppdelade i olika sektioner med dragspelsleder. Jag satt vid gången med ryggen mot en sådan dragspelsled. Så kommer det en kvinna och ställer sig mot mitt ryggstöd. Det gör mig ingenting. Men, hon kan verkligen inte stå still. Hon står liksom å studsar mot mitt ryggstöd hela tiden. Först trodde jag att hon bara skulle ställa sig tillrätta, sedan trodde jag att det var tågchaufförn som körde rörigt. Till slut insåg jag att det var hon som gjorde allt i sin makt för att göra mitt liv jävligt och att jag skulle känna av min rygg så mycket som möjligt. Hon lyckades väldigt bra. Hade det inte varit för att det inte finns något värre än sittande som klagar på hur de stående står så hade jag skällt ut henne. Man kan väl tänka sig för? Ett annat alternativ hade varit för mig att erbjuda henne att sitta, eftersom hon uppenbarligen hade problem med att stå. Det slutade med att jag inte behövde göra någonting, för personen innanför mig gick av och då tog jag dens plats. Sedan blev kvinnan någon annans problem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Själv står jag alltid och studsar mot ryggstödet när jag åker tunnelbana. Det trodde jag alla gjorde?
En äldre kvinna nära dig