fredag 22 maj 2009

julbak fast ändå inte

Idag har jag åstadkommit både mycket och lite. Först sov jag länge länge. Det var toppen och när jag stod mitt i frukosten kom Lina. Tillsammans tömde vi sedan min lilla "matkällare", ett litet förråd alla har, men mitt har varit fullt med skit från någon annan. Sedan spelad vi kort jättelänge och åt mat. Efter det gjorde vi chokladtryffelsmet, två satser som jag sedan har bakat ut under kvällen. En med vanilj/chili, en halv med apelsin och en halv med apelsin/jordgubb/tranbär. Nu ska jag bara läsa lite till och packa inför landet imorrn.

Så här är det när jag bakar tryfflar:




Det blir lite stökigt, men så farligt är det faktiskt inte.




Man blir ganska kladdig.




Tesilen är bästa kakaofixaren.




Två plåtar blev det. Å en plåt får plats på varje hylla i kylen. Galet praktiskt!




Jag hade inga tryffelformar, det fick bli muffinsformar...

1 kommentar:

Jessica sa...

Anta utmaningen du fått i min blogg :-)

Kram