fredag 15 maj 2009

lycka

Ännu en sak att bocka av på listan av saker som jag nu har gjort; haft fönsterbalkong. Anna å jag klädde av fönsterbrädan och öppnade fönstret. Sen la vi en filt i öppningen och satt där med varsitt glas vin. I kvällssolen. Asnice :) Under tiden stod potatisgratängen i ugnen. Den gjorde jag eg till Lina, men vi åt upp 2/3 av den. Veganost kan man inte använda som vanlig ost. Den smälter inte. Den beter sig som de översta lasagneplattorna om man inte dränker dem i sås. Den blir liksom hård och knaprig. Konstigt.
Folk tittade på oss när vi satt i fönstret. Å lyssnade på bra musik. Å drack vin. Mys. Nu är det nog för kallt för att kunna sitta så, men det var asvärt. Kom å sitt med mig i mitt fönster :>

Jag var och simmade idag. Första gången sedan efter påsk typ. Det kändes väldigt bra, men ganska jobbigt. Eller, inte fysiskt ansträngande, men det gav inte den där kicken som jag kunde känna förut. Men det var väl ok. Eg borde jag simma imorrn också, men då är det helg med helgöppettider och massa barn. Och jag ska ju vakta syster.
From tisdag måste jag ju hålla mig borta från bassängen i två veckor igen.

1 kommentar:

Jessica sa...

Vakta syster... haha! Det låter det :-) När jag får komma ut ur min husarrest sen ska jag komma och sitta med dig i fönstret :-)