söndag 26 april 2009

välanvänd tid

Ibland slås jag av min egen olikhet med andra människor. Jag satt just och läste en av mina gymnasieklasskompisars blogg, om hur hon renoverar ett hus. Jag kan inte för hela mitt liv vara avundsjuk på henne. Hon verkar väldigt angelägen och kunnig och kapabel att förvandla koja till slott, men varför? Varför vilja äga? Hur kan man behålla fokus och ork? Hur har man råd? Och intresse. Jag slås också av hur olik jag är en del människor i min närhet. Eller sånna som jag skulle kunna vara nära, men har valt att inte vara. Människor som jag efter att ha umgåtts med dem ett par timmar bara inte vill se dem eller ha med dem att göra på väldigt länge.

I helgen har jag iaf varit omgiven av människor jag tycker om, det har varit helt fantastiskt. Jag har hunnit med parkhäng, glassätning, danskväll, förortsmöte, familjeaktiviteter och lite shopping. I onsdags köpte jag biljett till valborgspelningen på Södra Teatern, Balkan Beat Box spelar och det lär bli minst lika röjigt som på dansgolvet igår. Å igår fick jag också de första komplimangerna av utomstående för mina körsbärsgrenar. Det var roligt.

Imorrn är det ledigt, men jag borde verkligen plugga. Jag vet inte hur jag ska känna mig motiverad egentligen.. Och jag borde gå upp till mitt (gamla) jobb och fråga när jag blev uppsagd... Och då borde jag ju också rimligtvis söka nytt jobb, men det är ju inte världens mest upplyftande aktivitet :(

Inga kommentarer: