torsdag 23 april 2009

4 nyanser av sjukhus

När jag bodde i uppsala var mitt rum mentalsjukhusgrönt. Nu bor jag i ett sjukhusgult rum. Saken är att så fort det är pastellfärger på väggarna har det en tendens att bli kopplat med någon form av sjukvård. Tyvärr har jag inte möjlighet att måla om. Man hade kunnat tro att det var en sån där sak som jag skulle kunna göra, men så är det inte.

Spiskillen ringde mig igår och tyckte att han skulle komma förbi med spisen. Jag sa att jag tyvärr inte var hemma...ungefär så här gick det till
- är du hemma eller har du nyckeln i dörren?
- jag är inte hemma, och jag har inte nyckeln i dörren
- ja men hur ska jag då komma in?
- jag trodde att du skulle ringa någon dag innan.
- kan du inte bara se till att ha nyckeln i dörren om du inte är hemma?
- ehh....ja...men då kan ju vem som helst komma in?
- vill du ha jobbet gjort eller?
- ja men jag kan inte sätta nyckeln i låset, då kommer någon obehörig gå in.
- men du har väl ett rör att lägga nyckeln i?
- rör?
- ja, som du kan lägga nyckeln i.
- nej, det har jag inte. Var skulle det sitta?
- på dörren.
- nej. det har jagverkligen inte.
- haha, nehe, då förstår jag varför du tycker det är konstigt att sätta nyckeln i dörren.
- ja....

5 minuter senare rnger an igen och ber om ursäkt, han trodde att han ringde till en annan person i ett annat område som har nyckelrör i dörrarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det intressant att bo i lägenhet?!
L

Jessica sa...

hahahah :-) skrattar gott åt samtalet :)

ses ikväll!

Kram