onsdag 8 april 2009

hjältemod

Igår var jag tvungen att vara riktigt modig. Jag skulle just börja gå å lägga mig när jag ser att det sitter en gigantisk spindel i min disktrasa som ligger på golvet i badrummet. Ingen fanns det som kunde komma till undsättning, så försiktigt som tusan tömde jag badrummet på så mycket som möjligt så att spindeln inte kunde gömma sig bakom något. Sedan duschade jag den med varmt vatten, först in under disktrasan, sedan fram och tillbaka över golvet några gånger och slutligen ner i avloppet. När den väl var borta insåg jag att det nog hade varit bättre om jag hade tagit upp den och slängt den i toan. Den kanske trots allt skulle återupplivas nere i golvbrunnen och vilja ha hämnd. Det är väl sånt som händer?
Idag gjorde jag en spindelförebyggande åtgärd och dammsög hela lägenheten och jag tror att jag hittade en till spindel då. Men jag dammsög upp den snabbare än kvickt så det kan ha varit bara en vanlig dammråtta. Å de är inte så farliga.

1 kommentar:

Jessica sa...

Tack för idag :)

Du har fått en award i min blogg!

Kram