lördag 18 april 2009

gul som äppelmos, ost och hud

När man inte har så mycket pengar får man göra det bästa av sitt liv ändå. Min frukost idag bestod av typ 10 hårda mackor och vatten. Men mattorftigheten vägdes upp av duntäcke i soffan och Lost. Och lite mer serier. Jag menar, jag soffade typ i fyra timmar idag. Sedan orkade jag mig upp för en dusch. Nu har jag tom ätit middag. Det är intressant att försöka göra sig en rätt näringsrik maträtt när man inte har något hemma, men jag fick ihop en gryta med gröna linser, tärnad potatis, lite purjolök och sharlottenlök, tomatpuré, kidneybönor och persilja. I min egen lathet blandade jag sedan i nudlar. Allt tog sig en gråbrun ton. Väldigt aptitligt. Frågan är vad det blir imorrn. Makaroner med quinoa kanske? I min kyl finns nu två potatisar, tomatpuré, 4 ostar och äppelmos.

Idag har huden runt tatueringen blivit gul. Ilsket asgul. Det är inte skönt. Och det kliar och är fortfarande väldigt ömt. Den verkar inte ha tagit någon skada av alkolholintaget igår. Fascinerande vad man lägger sina sista slantar på :)
Till er som vill ha fler bilder: det kommer inte fler. Ni får träffa mig ist så visar jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill träffa dig! Vill du äta middag hos mig så går det bra.
L