måndag 13 juli 2009

första sommardagen

Min telefon har verkligen gått sönder. Min reservtelefon. Jag kan nu inte längre skicka eller ta emot sms, ringa funkar ibland och samma sak med att bli ringd till. Varför händer detta mig? Jag har inte råd att köpa en ny telefon. Jag ska idag försöka få tid att skriva upp alla nummer iaf, så att jag inte tappar dem igen. Jag tror att jag har skaffat mig de flesta från förra telefonen, förutom ett. Men det har jag någonstans här...

Den senaste veckan har jag dammsugit två gånger. Helt galet. Igår gick jag å la mig i ett nydammsuget hem, med nya lakan och var ren och nyduschad. Det var värt. Jag låg en stund på spikmattan och höll på att somna. Men mitt problem är att jag inte kan somna utan att ha gjort min rutin. Jag måste vända mig om några gånger så att jag formar kudde, säng och täcke rätt innan sömnen kommer. Och att vända sig om på en spikmatta är inte en toppenidé. Dessutom hade jag egentligen tänkt undersöka det konstiga ljudet som kom från köket. Det skrämde mig, men jag orkade inte gå up. 1-0 till mig. Monstren kan gå å gömma sig.

Jag har börjat följa en ny serie, Dr Who heter den. Jag gillar den. Men i ett avsnitt befann huvudpersonerna i andra världskrigets london. Där var det ett barn som istf ett ansikte hade en gasmask. Om man rörde vid honom hände samma sak med en själv. Det ledde till att typ asmånga blev zombieliknande gasmaskmänniskor. Typiskt obehagligt. Inatt drömde jag om en sån. Han var visserligen inte zombieliknande, men han hade gasmask. Och paniken jag kände var sådär. Usch.

Inga kommentarer: