måndag 20 juli 2009

tekniknörd

Jakten på en ny mobil till mig har börjat. Förut har jag haft en person vid min sida som har varit intresserad av att läsa på, kolla forum, ta reda på allt om prylen och sedan bilda sig en uppfattning. Jag har inte ens en tiodel av hans intresse för tekniksaker. Jag vill bara ha en bra telefon och jag vill att den ska vara billig. Det jag däremot inte vill är att köpa den med ett abonnemang. Alltså kommer jag inte få en billig telefon. Eller, jag kan ju köpa en gammal, ouppdaterad och ganska kass historia, men det vill jag inte heller. Jag vill att min telefon ska kunna följande:
  • ha kamera
  • ha externt minne
  • mottaga och skicka mms/sms
  • bli ringd till och ringa
  • koppla telefon till datorn
  • användas som mp3-spelare
  • sätta timer och alarm
  • ha i princip obegränsat sms/mms-utrymme
  • koppla upp sig mot internet
  • bluetootha saker

Är det måntro något mer viktigt jag har glömt?

Jag har ju i 6 år haft sonyericsson och har nu verkligen tröttnat på att deras telefoner bara går sönder, så nu har jag hittat en samsung ultra b (är inte det ett motsägelsefullt namn?) som jag tror att jag gillar. Tyvärr kostar den över 3000 inkl frakt enl billigaste leverantören på prisjakt, men det får jag väl ta eftersom jag inte har något företag som jag kan trolla med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

eh. o ha en liten inbyggd spis?
en liten tv?
en väderkontroll?
en fickkniv?
en ficklampa?
ett tält?
ett domedagspaket?
en pengamaskin?

V sa...

Köp en med ett kontantkort.. brukar vara litet billigare iaf..